Do poslední etapy startovala posádka týmu Big Shock! Racing ze 4. pozice a 8. místa v celkovém pořadí (na které se posunula po 4minutové penalizaci za překročení rychlosti v zóně s rychlostním limitem). I díky zkušenostem z 10 absolvovaných Dakarů Martin Macík myslel na to, že v poslední etapě je možné více ztratit než získat. Ale jeho posádka odjela i poslední speciálku v plném tempu, s maximálním nasazením, ale také s rozumem. A výsledkem bylo nejlepší letošní umístění – 2. pozice.
„Jsme v cíli Dakaru a máme 2. místo v etapě. A druhé letošní pódium. Bylo to drsných posledních 160 km přes rozbitá řečiště. Celý letošní Dakar byl náročný. Ale zvládli jsme ho a jsme v pořádku v cíli. Děkuju klukům v posádce, děkujeme všem fanouškům, kteří při nás stojí v dobrém i zlém. Díky patří našim rodinám, všem klukům v týmu, mechanikům za to, jak dřeli a jak skvělou práci odvedli, tátovi, Martinovi Pabiškovi, posádce Martina Šoltyse, přátelům. A také všem našim milým sponzorům a partnerům, kterých si moc vážíme,“ řekl Martin Macík.
Posedlí Dakarem
Na Dakaru je krásné i děsivé současně, že nikdy nevíte, co se stane v příští minutě. I proto ho sleduje tolik fanoušků. I to je důvod, proč se závodníci po prožitých těžkostech chtějí znovu vracet a překonávat soupeře i sami sebe. Takový je Dakar. I proto k němu tým Big Shock! Racing přistupuje s dlouhodobějším nadhledem a už teď plánuje příští starty.
„Jeli jsme na maximum a stálo to za to. Příště do toho jdeme znova. Víme, na čem zapracovat. Už teď chystáme další ročník a chceme v rámci MM Technology stavět nové kamiony. Navíc zásoba historek pro akce Posedlí Dakarem je teď obrovská, myslím, že fanouškům ani nestihneme všechno odvyprávět,“ řekl Martin Macík
Po Dakaru jízda pokračuje
Dobrou zprávou také je, že do cíle letošní Rallye Dakar úspěšně dorazily i závodní kamiony spřátelených posádek Italtrans Racing a Project 2030, které v Sedlčanech sestrojil tým Martina Macíka staršího. Pocit v cíli bohužel po dvou nedokončených etapách a zranění letos nezažijí pilot Martin Šoltys, navigátor Roman Krejčí a mechanik Jakub Jiřinec. Ale také jejich posádka na trati odvedla dobrou práci a v první polovině závodu bojovala srdnatě.
Pro tým Big Shock! Racing byl letošní Dakar současně rozjezdem do světového poháru Rally-Raid Championship 2022, který pokračuje v březnu závodem v Abú Dhabí. Už během Dakaru týmový manažer Martin Pabiška zařizoval odeslání části techniky přímo do Dubaje. „Věříme, že i díky celoroční sérii závodů budeme moci ještě lépe ladit formu na Dakar příští,“ zakončuje Martin Macík.
Zdroj: Tisková zpráva Big Shock! Racing

Vyhoďte viníka z Abú Dhabí a Lewis Hamilton se vrátí, naznačuje Mercedes
Obětuje Mezinárodní automobilová federace ředitele závodů F1 Michaela Masiho, aby vrátila do hry sedminásobného světového...

Posádky na Dakaru používají pro navigaci aplikace, štve Čábelu
Konečně! Mercedes G500 se rozjel podle představ a zkušený pilot Martin Čábela začíná být spokojený. Posádka týmu Moto Racing...