Mathieu van der Poel je dokonalý univerzál. Ale jestli mají jeho silné stránky slabinu, bude se mezi ně počítat časovka. Nepatří sice mezi špatné časovkáře, jenže na špičku mu přece jen něco chybí.
Stejně tak se nepočítá s tím, že Mathieu van der Poel uhájí žlutý dres lídra, který získal po nedělní druhé etapě Tour, až do Paříže. Vlastně se tak úplně nepočítá, že vůbec do Paříže dojede, protože se chystá na olympijský závod v cross-country a bude si potřebovat před Tokiem orazit.
Jak velký smysl má pak snažit se hájit první pozici v průběžném pořadí? Navíc v časovce... Jak velkou hodnotu má držení žlutého dresu?
Nepředstavitelnou.
Vedení stáje Alpecin proto dostalo od výrobce kol a svého partnera Canyon zadání – sponzor chce vidět Van der Poela ve žlutém dresu a na žlutě nalakovaném speciálu i po časovce. Stůj, co stůj.
A tady někde se zrodil neuvěřitelný příběh, na který upozornil list Het Nieuwsblad. Příběh s neuvěřitelným průběhem a možná s ještě neuvěřitelnějším koncem.
Máme ji! Francouzská policie zatkla fanynku s transparentem
Francouzská policie zadržela a uvěznila ženu, která způsobila hromadný pád závodníků během první etapy Tour de France....
Cavendish vyhrál na Tour de France. Poprvé od roku 2016
Historický rekord legendárního šampiona Eddyho Merckxe se otřásá! Mark Cavendish potvrdil ve čtvrté etapě 108. ročníku Tour de...
Aby v dnešní časovce hájil Van der Poel cenné vteřiny, potřeboval odpovídající techniku. Tu neměl. Jeho tým proto zahájil akci „to nejlepší pro Mathieua“. Tím nejlepším pak nebylo nic jiného než celokarbonová kola Princeton Carbonworks. Kola považovaná za top materiál, který je momentálně za peníze k mání. Extrémně lehká, extrémně tuhá a extrémně rychlá.
Bod jedna. Smluvním dodavatelem Alpecinu na postu kol je japonské Shimano. Jak to se bude tvářit, pokud Mathieu odstartuje s jinými než sponzorskými koly? Shimano udělilo tichý souhlas s tím, že tentokrát výjimečně odvrátí zrak. Vyřešeno.
Bod dva. Kola Princeton Carbonworks používá na svých časovkářských speciálech tým Ineos. Koupíme jednu sadu, napadlo vedení Alpecinu, že se poptá rovnou u konkurence. Nekoupilo, Ineos nedisponoval materiálem navíc.
Musí pomoci obchodní zástupce firmy, napadlo šéfy Alpecinu. Ten by sice rád pomohl, ale po celém Beneluxu nebylo k dispozici jediné karbonové kolo, které Alpecin potřeboval. Vyprodáno.
Rozjelo se proto detektivní pátrání, na jehož konci se objevil šestatřicetiletý triatlonista Cameron Wurf, který má podepsanou profesionální smlouvu právě s Ineosem, fandí Van der Poelovi a navíc měl ve své rezidenci v Andoře náhradní sadu požadovaných kol od Princeton Carbonworks.
Na jeho účet obratem přistálo téměř 4000 eur za kola, která měla pomoci udržet Van der Poelovi žlutý dres, ale vyskytl se další problém.
Ano, Andorra...
Tedy 900 kilometrů mezi Andorrou a týmovým hotelem v Rennes, kde Alpecin v úterý přebýval.
A tady vstupuje na scénu další velký fanoušek mladého Nizozemce. Mark Putter, šéf prázdninového resortu v Pyrenejích. Právě on vyzvedl v Andoře kola a dal si noční desetihodinovou jízdu, aby mechanikům Alpecinu doručil včas horké zboží.
Stálo to za to.
Mathieu van der Poel dojel v dnešní 27 kilometrů dlouhé časovce pátý. Jen 31 vteřin za skvělým Tadejem Pogačarem (UAE), který ukázal, že to s obhajovou prvenství myslí vážně. Kdyby jel Mathieu jen o devět vteřin pomaleji, přišel by o vedení. Přitom řada mnohem lepších časovkářů dnes od Pogačara dostala i několikaminutový zásek.
Ahoj dědečku, jedu ve žlutém, vzkazuje Van der Poel Poulidorovi
Divoký závěr, který připravil Petera Sagana o možnost vítězného spurtu a hlavně skvělá práce týmu Alpecin, která udržela ve...