Rusko a Bělorusko ruku v ruce. Dakarská kategorie kamionů se znovu stává monopolem továrního týmu Kamaz, kterému sekunduje MAZ. S nimi dnes držel tempo hlavně Martin Macík, ten dojel pátý a v celkovém pořadí se posunul na čtvrtou příčku.
Posádka žlutého kamionu ve složení Macík, Tomášek a Švanda ujela 457 závodních kilometrů ve vibrujícím kamionu. Jejich Karel, jak je vůz pojmenovaný, jel výborně. Přesto závodníky celou etapu znervózňovalo neidentifikovatelné drnčení. Ani po zastávce na trati nezjistili příčinu. V dnešních zrádných dunách pilot Martin Macík také poprvé naplno vyzkoušel automatickou převodovku. Díky vyrovnané jízdě se české posádce opět podařilo zůstat mezi nejrychlejšími a pro příští etapu udržela cennou startovní pozici.
[gallery columns="2" size="full" ids="10142,10143,10144,10145,10146,10147,10148,10149">
Autor fotogalerie: Martin Cígler
„Další těžká etapa. Byly to nervy, musel jsem si zvyknout na automat v dunách - byly to velké duny, skvěle jsem si je užil. Zjistili jsme, že můžeme být ještě rychlejší, tak zrychlíme,“ vzkazuje Martin Macík.
V elitní desítce kamionů je ještě pátý Aleš Loprais a osmý Martin Šoltys. Desítku však neudržel v automobilech Martin Prokop. Ten po včerejší senzaci a třetím místě nabral třičtvrtěhodinovou ztrátu, dojel jako 24. a v celkovém pořadí je třináctý.
„Bohužel se to dneska úplně nepovedlo, ztratili jsme se asi sto kilometrů před cílem, motali jsme se tam, nemohli jsme najít trať. Ta ztráta je obrovská, musíme doufat, že nějaký dobrý etapy se ještě povedou. Po včerejší erzetě je to velký pád dolů, ale takový je Dakar,“ vysvětluje výsledkový propad Martin Prokop.