Jak najít rovnováhu mezi závodním rizikem a bezpečným dojetím do cíle? To je hlavní téma v americké stáji Haas.
Jejímu šéfovi Guentheru Steinerovi totiž došla trpělivost se zbytečnými náklady na opravy obou monopostů, které v dosavadním průběhu seriálu Formule 1 Mick Schumacher s Nikitou Mazepinem příliš nešetřili.
Schumacher boural v Imole, pak během kvalifikace na Velkou cenu Francie, v Monaku a naposledy na Hungaroringu rozbil svůj vůz rovnou už v tréninku. Mazepin má zářezy z tratí v Bahrajnu, Baku a Imole.
Už je toho moc, tvrdí Steiner. Počínání obou nováčků má totiž přímý dopad na napjatý rozpočet Haasu a je proto třeba začít jednat.
„Pokaždé plánujete, že během sezony nějaké bouračky budou, zvlášť, když máte v týmu nováčky, ale teď jsme dosáhli bodu, kdy se musíme zaměřit na to, aby k dalším zbytečným haváriím nedocházelo,“ oznámil Steiner. „Stálo nás to spoustu peněz a úplně zbytečně. Bourali moc často a opravy byly příliš drahé.“
Steiner řeší, jak udržet budget týmu v černých číslech a zároveň nezabít v obou mladících jejich soutěživost a instinktivní agresivitu na trati.
„Ať jezdí tvrdě, s tím nemám problém. Ale musí se naučit přemýšlet nad tím, kdy má smysl zvyšovat tlak a kdy je lepší ubrat. Aby se ptali, jestli to stojí za to. Na hraně rizika můžeme jezdit, když budeme bojovat o Pohár konstruktérů, ale ten se nás netýká,“ připomíná, že Haas je v týmové soutěži na posledním místě, tři body za Alfou Romeo.
Grosjean nedostal najíst, na Schumachera s Mazepinem jsou v Haasu měkčí
Legendární hlášky šéfa týmu Haas, kterými bavil diváky seriálu Drive To Survive, jsou minulostí. Günther Steiner přiznal, že...
Závodit za Haas je utrpení, tvrdí Mick Schumacher
Je úřadující šampion Formule 2, ale ve své premiérové sezoně mezi elitou se musí Mick Schumacher spokojit s nedokonalou...