Trh s merchandisingem je pro světové kluby důležitým zdrojem příjmů. Velkokluby jako Manchester City proto každým rokem vydávají nové a nové edice, aby si fanoušci neustále kupovali aktuální trikoty. Klubové fanshopy přitom nabízí dvě kvality dresů, levnější, takzvané fanouškové, repliky a dražší autentické zápasové modely, které se materiálem a zpracováním neliší od těch, ve kterých do zápasu nastupují samotní hráči.
Pozorní příznivci City si však velmi brzy povšimli rozdílu mezi oblečením brankářů jejich týmu. Zatímco James Trafford chytal v autentickém vydání dresu, nová posila Citizens Gianluigi Donnarumma svá dosavadní dvě utkání odchytal v levnější verzi z horšího materiálu. Odlišný je rovněž způsob aplikace log na dres. Zatímco u autentického trikotu jsou loga natisknutá, u horší varianty jsou přišitá. O to je dres těžší. Rozdíl v ceně mezi oběma verzemi je zhruba 40 liber (přibližně 1100 korun).
Nestalo se tak ani chybou kustoda, ani tím, že by si Donnarumma nepotrpěl na luxus. Důvod je čistě praktický. Autentická verze dresu má užší střih a tím více přiléhá k tělu. Italský brankář evidentně myslel na své pohodlí a není jediný. Už před dvěma lety preferoval širší fanouškovskou repliku dresu Andre Onana, který strážil branku městského rivala City Manchesteru United.
Šestadvacetiletý Ital Donnarumma přestoupil z PSG do Manchester City za 26 milionů liber. Za své loňské výkony byl vyhlášen nejlepším brankářem roku, obdržel podruhé v kariéře trofej Lva Jašina. Poprvé ji získal už v roce 2021.
Zdroj: