Ricciardo už závodí v královské třídě deset let. Za tu dobu vyhrál sedm závodů, v 31 případech stál na pódiu a při angažmá v Red Bullu byl dvakrát třetí v celkovém pořadí šampionátu (2014 a 2016). Jenže postupem času se v Red Bullu stal jasnou jedničkou mladší a progresivnější Nizozemec Max Verstappen, a tak Ricciardo vyrazil na dvouleté dobrodružství u ambiciózního týmu Renaultu (před letoškem přejmenovaným na Alpine).
V Renaultu ovšem osmé vítězství v kariéře nepřidal, spíše okupoval pozice od pátého místa dále (když měl Renault den) a slibovaný progres přicházel jen velmi pomalu. V prvním roce u francouzské stáje skončil devátý v šampionátu, ve druhém pátý. Navíc v GP Emillia Romagna a na Nürburgringu stál na pódiu – poprvé od roku 2011, co se to některému z jezdců Renaultu povedlo. Nicméně už před začátkem sezony 2020 Ricciardo oznámil, že závodní rok 2021 stráví v McLarenu.
U britské stáje nahradil Carlose Sainze jr., jenž odešel do Ferrari. Opět vedle sebe má výrazně mladšího jezdce jako při letech v Red Bullu, který je veleben pro svůj talent. Tím je Lando Norris, jenž zažívá skvělý vstup do sezony, po pěti letošních závodech stál dvakrát na pódiu a je v průběžném pořadí seriálu na třetím místě.
Mohlo být lépe, mohlo být hůře
A Dani Ric? Zatím nemastné neslané. Naposledy v Monaku se trápil od začátku do konce, ne a ne si zvyknout na nový monopost. Jak ukázaly časy v trénincích a kvalifikaci, ale i výsledek v závodě, k bodované desítce měl od začátku závodního víkendu Australan velmi daleko.
Po pěti závodech je na osmém místě v průběžném pořadí s 24 body, o více než polovinu méně, než má jeho týmový kolega Norris.
Přitom začal velmi nadějně. Po šestém místě v kvalifikaci do první letošní VC v Bahrajnu dojel v nedělním závodě na slušném sedmém místě (Norris čtvrtý). V Imole byl opět šestý po kvalifikaci, šesté místo mu patřilo i po závodě (mezitím Norris stál poprvé letos na pódiu). Do třetice všeho dobrého u Ricciarda rozhodně neplatilo, když v Portimau šokoval tím, že v kvalifikaci skončil už v Q1 a startoval 16. Nicméně Daniel zabojoval a dojel si pro body, když skončil na devátém místě.
Čtvrtá Velká cena letošního ročníku ve Španělsku měla ukázat, že v Portugalsku to byl jen menší zádrhel. Po kvalifikaci byl na sedmém místě, v závodě svoji pozici o jedno místo zlepšil a především – porazil Landa Norrise.
A tak byl vítěz VC Monaka z roku 2018 byl před uplynulým víkendem dobře naladěný. Ulice Monte Carla dobře zná a vždy v nich zajížděl slušné časy. Jenže tentokrát to nebyl Ricciardův víkend, když v konečném pořadí zůstal na 12. místě. Zatím tak u McLarenu čeká na umístění v Top 5.
Pomalá trať = špatný výsledek
V čem tedy tkví největší problém pro Ricciarda, ve kterém aspektu se nemůže sžít s novým vozem? V zatáčkách, přesněji řečeno v pomalých zatáčkách. Proto v Monaku, které je nejpomalejším z okruhů v F1, tak strašně pohořel.
Danielův jezdecký styl je založený na tom, že v pomalých zatáčkách netlačí tolik na brzdový pedál. Jenže to úplně nevyhovuje letošnímu modelu McLarenu, Ricciardův vůz tak v podobných zákrutech trpí nedotáčivostí. Australan se tak částečně musí adaptovat prostřednictvím změny svého jezdeckého stylu.
Ricciardo v roli zelenáče. Znovu se učí řídit
Daniel Ricciardo má za sebou 192 Velkých cen, sedm jich dokázal vyhrát a dvakrát v kariéře skončil v seriálu Formule 1 na třetí...
Tým se mu samozřejmě snaží jít naproti – nedotáčivost v pomalých zatáčkách lze alespoň mírně upravit nastavením vozu a aerodynamiky. Právě při GP Španělska upravili mechanici Ricciardovi přední přítlačné křídlo. Díky tomu se australský pilot cítil ve svém novém voze sebevědomě a byl to tak pro něj zatím jediný víkend, kdy porazil Norrise v závodě. Jenže v Monaku, kde je průměrná rychlost 157 km/h, nejméně z celého seriálu, to znamenalo pro Ricciarda pád z výšin zpět na dno.
Najde brzy to správné nastavení a přizpůsobí svůj jezdecký styl? V nedávných rozhovorech se nechal Daniel slyšet, že si umí představit, že v McLarenu vyhraje celý šampionát. Vyplní se mu jeho sen?
Formule 1 znovu v ohni. Tentokrát to odnesl bývalý mistr světa
Chladná hlava a pevné nervy tak vlastní Seveřanům. Finský pilot formule 1 Kimi Räikkönen projevil oboje, když se v rámci...
Kteří jezdci musí v letošní sezoně Formule 1 pořádně zabrat?
Svět Formule 1 není pro každého. Každý rok získá místo v závodním monopostu jen dvacet lidí na planetě. Nervy tudíž musí...