Vůz McLarenu s kódovým označením MCL35M toho umí tolik, že Daniel Ricciardo jeho potenciálu zatím nestačí.
Ricciardo absolvoval svou premiéru v sezoně 2011, ale ani deset let ve Formuli 1, kdy prošel týmy HRT, Toro Rosso, Red Bull a Renault, ho nepřipravilo na současné dění v McLarenu.
Kvůli ovládání monopostu MCL35M má přiděleného „osobního kouče“ - závodního inženýra Toma Stallarda. Ti dva teď spolu tráví spoustu času a svými konverzacemi zpestřují komunikační kanál týmového rádia. Stallard učí Ricciarda, jak z MCL35M vyždímat maximum, a hlavně jak využít schopností vozu, protože Ricciardův styl řízení není v tomto případě úplně kompatibilní.
Jde přitom o základní věci. Kdy a jakým způsobem sešlápnout brzdu, kdy a jakým způsobem sešlápnout plyn... Tom Stallard driluje Ricciarda, aby se mu tohle všechno dostalo rychle pod kůži, protože v McLarenu věří, že pak budou pravidelně promlouvat do bojů o pódium.
V letošní sezoně byl Ricciardo postupně sedmý, šestý, devátý a znovu šestý, ale už víkendová Velká cena Monaka má dát odpověď na otázku, jak moc dává Daniel Ricciardo při svém „doučování“ pozor a jak moc se podařilo vyladit jeho symbiózu s vozem.
„Auto je velmi citlivé. V některých chvílích funguje skvěle, jindy nám to úplně dobře nejde. Třeba v táhlých zatáčkách je třeba být při řízení jemný a naprostý přesný. Učím se, abych řídil rychleji. Takže jsem vlastně zpátky ve škole,“ vypráví Ricciardo a připomíná, že Velká cena Španělska mu v tomhle ohledu přidala na sebevědomí.