Násir al-Attija je zatím stoprocentní. Od úvodního dne se drží na Dakaru na prvním místě a potvrzuje svou pozici, kdy se rozhodl zaútočit po letech 2011 a 2015 na třetí triumf. Katarský olympionik, který má bronzovou medaili z Her v Londýně ze skeetu, však čelí podezření, že si k budování letošního náskoku pomáhá nefér způsobem.
Podle informací ruského portálu Sports.ru řešila jury závodu, že byla na Toyotě Násira al-Attíji odpojena „černá skříňka“, která slouží k záznamu a analýze dat o jízdě a především výkonu vozu.
Ta je letos obzvlášť důležitá, protože kategorie vozů 4x4 se rozdělila na T1+, kam spadá právě vedoucí Toyota s benzinovým motorem, a T1U pro motory se sníženými emisemi, kde debutuje ambiciozní hybridní Audi.
Djokoviče zadrželi na letišti. Pošleme ho domů, vyhrožuje australský premiér
Novak Djokovič neobdrží individuální vízum opravňující ke vstupu do Austrálie. Oznámila to dnes zástupkyně ministra sportu...
Zatímco dříve stačilo kvůli porovnání omezit výkon motoru, letos je situace komplikovanější, protože německé prototypy jsou sice o 200 kilogramů těžší, ale zase mají díky třem elektromotorům výrazně vyšší výkon. Proto se Mezinárodní automobilová federace rozhodla po dlouhých testech pro rozdělení, kdy Toyota Násira al-Attíji má mít omezený výkon na 402 koní a hybridní vozy Audi na 386 koní.
Dodržel to však Násir al-Attíja?
„Zapomněli jsme připojit konektor datového záznamníku k baterii. Z bezpečnostních důvodů vše totiž na noc odpojujeme,“ tvrdí tiskový mluvčí automobilky Toyota, která vztáhla celou kauzu na sebe a přiznala vlastní pochybení.
Násir al-Attíja dostal přesto pokutu 5000 eur, k tomu se přidalo podmínečné vyloučení ze závodu. Standardně však měl být okamžitě diskvalifikovaný, připomíná Sports.ru.
Navíc se objevilo podezření, že Násir podváděl v první etapě při navigaci. Zatímco ostatní elitní posádky nemohly najít skrytý waypoint a sbíraly penalizace, Násir al-Attíja bod našel bez problému a vybudoval si klíčový náskok.
„Zajímavé. Jen jedno auto dokázalo najít správnou trasu. Myslíme si, že měli nějaké další informace. Jinak by to bylo nemožné,“ tvrdí šéf konkurenčního Audi Sven Quandt, podle kterého používal Násir al-Attíja buď mapu nebo sledoval trasu přes GPS, k čemuž je potřeba mobilní telefon nebo vlastní navigace – obojí je zakázané. Konkrétní data se totiž do navigací stahují deset až patnáct minut před startem, posádky tak mají čas seznámit se s přesnými waypointy až na poslední chvíli.
„Je šokující, že se objevuje takové obvinění bez důkazů,“ zastal se však v tomto případě lídra soutěže ředitel Dakaru David Castera s tím, že je problém ostatních, že neumí v zaslaných pokynech dobře číst.
Dakarský hrdina srazil motorkáře a ujel. Byl v pořádku, hájil se
Trest v podobě pěti minut obdržel po včerejší etapě Rallye Dakar Jihoafričan Giniel de Villiers. Vítěz Dakaru z roku 2009 byl...
Zásah ve prospěch Verstappena, komentuje bývalý pilot F1 Velkou cenu Abú Dhabí
Chybí mu zdravý rozum, pustil se na svém blogu bývalý jezdec Formule 1 Stefan Johansson do ředitele závodů F1 Michaela Masiho....