Projedeš dvakrát cílem? Zaplatíš. I Villella už to ví

Davide Villella ještě v dresu Astany. | Foto: Nicola Devecchi / Shutterstock.com

Závod Kolem Romandie toho nabídl dost. Další výhru Petera Sagana, spoustu pádů, důležitý celkový triumf Gerainta Thomase, neutralizovaný úsek tří kilometrů v královské etapě i další trápení Chrise Frooma. A taky jednu další velmi zvláštní pokutu od Mezinárodní cyklistické unie.

Groenewegen před Girem: Policejní ochrana a návštěvy psychologa

Devět měsíců bez cyklistiky a mnoho hodin strávených u psychologa. Holanďan Dylan Groenewegen se chystá po vypršení disciplinárního trestu na ...

Gauduho škodolibá radost. Zničí kamaráda na kole

Spoustu příběhů nabídl poslední jarní monument cyklistické sezony. Šampion Tour Tadej Pogačar si po nedobrovolné covidové pauze dojel pro snové ...

Těch nových pravidel…

…a těch kontroverzí kolem nich.

Spousta regulí, které v posledních týdnech Mezinárodní cyklistická unie UCI představila, je pod palbou kritiky.

Třeba to, kdy se cyklisté jedné stáje nemohou po úspěšném závodě obejmout, byť pak spolu sdílí pokoje i jeden prostor v týmovém autobusu.

Nebo pravidlo, na které doplatil Michael Schär na Flandrech, kdy nemůžete odhodit bidon fanouškům, nadšeným dětem, komukoliv, pokud se zrovna nenacházíte v zóně k tomu určené.

Nebo to, kdy si při závodě nemůžete sednout na rám kola při sjezdu, abyste byli aerodynamičtější. Richard Carapaz s tím má po Lutychu vlastní zkušenost.

Davide Villella z Movistaru ale dostal pokutu za pravidlo, o kterém se zatím příliš nemluvilo.

Po konci třetí etapy závodu Kolem Romandie minulý týden se jeho jméno objevilo v komuniké, které rozhodčí rozesílají týmům i novinářům. Na něm bylo Villellovo jméno i s pokutou 200 švýcarských franků.

Za co?

Za to, že projel cílovou čarou dvakrát a měl buď stále na zádech startovní číslo, nebo ho měl na rámu. Obě varianty jsou zakázané v souladu s bodem 1.6 článku 2.12.007, kde je pravidlo specifikováno takto: „Je zakázáno překročení cílové čáry dvakrát ve směru závodu s číslem na zádech nebo na rámu kola.“

U akcí World Tour je pokuta za takovýto přečin 200 švýcarských franků, tedy přibližně 180 eur nebo 4700 korun. U ženských závodů vám za podobný úlet hrozí jen 100 švýcarských franků.

Proč Villella dvakrát projel cílovou čarou?

To nikdo nezjistil, on se k tomu nevyjádřil, nejspíš jen hledal týmový autobus a nesundal si číslo. Etapu dokončil na 35. místě se ztrátou minuty a 21 sekund na vítězného týmového kolegu Marca Solera.

Incident pak měl dohru u kanceláří rozhodčích.

K nim dokvačil naštvaný sportovní ředitel Movistaru Pablo Lastras a bušil na dveře tak dlouho, než mu někdo otevřel. Pak rozhodčím postupně po 1 euru vyskládal celou pokutu na stůl a řval na ně, aby si užili láhev vína navíc, kterou si teď díky nesmyslné pokutě můžou dovolit.

Pro Villellu každopádně všechno dopadlo lépe než pro zmíněného Schära s Carapazem. Ze závodu vyloučen nebyl a mohl jet další dvě etapy.

Potrestaný Carapaz. Byl příliš aerodynamický

Pravidlová revoluce Mezinárodní cyklistické unie UCI má další oběť. Vítěz Gira z roku 2019 Richard Carapaz byl diskvalifikovaný na klasice ...

Longboard pro jízdu městem, parkem nebo i z kopce

Vyzkoušeli jste jízdu na longboardu a natolik jí propadli, že toužíte po vlastním prkně? Poradíme vám, jaký longboard zvolit, ať už chcete jezdit ...