Když se v dubnu srazili na okruhu v Imole ve vysoké rychlosti Valtteri Bottas s Georgem Russellem, pořádně to šéfa Mercedesu Toto Wolffa naštvalo.
„Auto je na odpis a v prostředí finančních stropů to zrovna není to, co jsme potřebovali. Bottasova havárie pravděpodobně omezí modernizaci našich vozů po zbytek sezony,“ zlobil se Wolff kvůli výhledu na zbytek roku.
Omezený rozpočet ve výši necelých 130 milionů eur měl sice celou řadu výjimek, jako když se do něj nezapočítávaly náklady na platy jezdců nebo marketing, ale i tak Toto Wolff už v dubnu poukázal na starosti, které museli po zbytek sezony šéfové jednotlivých stájí řešit.
Každá zbytečná havárie totiž výrazně ukousla z jejich schváleného budgetu.
A kdo byl tedy tím, kdo nejvíce štval své šéfy?
Trest pro Hamiltona? Nový šéf FIA chce prošetřit jeho absenci na ceremoniálu
Éra Lewise Hamiltona skončila. I tak se dá číst vyjádření nového šéfa Mezinárodní automobilové federace FIA Mohammeda bin...
„Pokaždé plánujete, že během sezony nějaké bouračky budou, zvlášť, když máte v týmu nováčky, ale teď jsme dosáhli bodu, kdy se musíme zaměřit na to, aby k dalším zbytečným haváriím nedocházelo,“ rozzlobil se po srpnové Velké ceně Maďarska šéf Haasu Gunther Steiner na Micka Schumachera a Nikitu Mazepina. „Stálo nás to spoustu peněz a úplně zbytečně. Bourali moc často a opravy byly příliš drahé. Ať jezdí tvrdě, s tím nemám problém. Ale musí se naučit přemýšlet nad tím, kdy má smysl zvyšovat tlak a kdy je lepší ubrat. Aby se ptali, jestli to stojí za to. Na hraně rizika můžeme jezdit, když budeme bojovat o Pohár konstruktérů, ale ten se nás netýká.“
Právě Mick Schumacher se i tak stal premiantem v neoficiálním žebříčku jezdců a jimi způsobených škod na monopostech. Podle magazínu Truemag stál totiž Mick Schumacher svého zaměstnavatele jen na opravách vozu 4 212 500 eur (přes 106 milionů korun).
Na druhém místě je Charles Leclerc z Ferrari s 4 046 000 eury (102 milionů korun) a na třetím nový světový šampion Max Verstappen, který připravil Red Bullu vícenáklady ve výši 3 889 000 eur (98 milionů korun).
Čtvrtý Nicholas Latifi stál Williams 3 116 500 eur (79 milionů korun) a pátý Valtteri Bottas z Mercedesu měl na voze škody za 2 713 500 eur (69 milionů korun).
Do nelichotivého top ten, který však nerozlišuje, jestli náklady na opravu způsobil sám pilot nebo jeho konkurenti, se dostali ještě Lance Stroll, Yuki Tsunoda, Nikita Mazepin, Kimi Räikönnen a George Russell.
Nebourejte! Tým Haas řeší drahé opravy svých monopostů
Americká stáj Haas bojuje s napjatým rozpočtem. Důvod? Faktury za opravy obou monopostů během první poloviny letošní sezony...
Verstappen vyjádřil respekt Hamiltonovi: Občas jsme se nenáviděli, ale je to neuvěřitelný jezdec
Celou letošní sezonu Formule 1 si šli vzájemně po krku. Jejich souboj o titul mistra světa postupně gradoval, nechyběly v něm...