Katastrofa. Jinak nelze shrnout posledních pár měsíců pro stáj Ferrari v F1. Ano, byly tam světlé okamžiky jako první vítězství v kariéře Carlose Sainze jr., kterého Španěl dosáhl na Silverstone. Nebo vítězství Charlese Leclerca ve Spielbergu v Rakousku. Ale ani tyto dva úspěchy nevyváží přehmaty a chyby, kterých se stáj i její piloti v posledních měsících dopustili. Ve stáji to vře a internet je plný vtípků na inženýry tradiční italské stáje.
">„Myslím, že pozice Binotta je ve velkém ohrožení. Zkrátka spousta detailů jim nevyšla a měli až příliš mnoho technických potíží,“ myslí si expert Sky Germany Ralf Schumacher.
Binotto kritiku nenechává bez odpovědi a svých podřízených se zastává. „V poslední době jsme měli dobré strategie ve Francii a Rakousku. Ano, udělali jsme nějaké chyby, ale ostatní je dělají taky. Jen nejsou pod takovým drobnohledem,“ opáčil šéf Ferrari. Avšak nejspíše trochu zapomněl, že i v Rakousku trnuli poté, co jim během závodu piloti hlásili technické problémy.
S Binottem by však asi ne úplně souhlasil Charles Leclerc, který si s týmovým šéfem cosi důrazně vysvětloval v garáži už po Velké ceně Velké Británie. Inženýři Monačana zavolali pozdě do boxů, Leclerc tak v posledních pár kolech ztratil vítězství a dokonce i místo na pódiu. Binotto byl poté spatřen, jak si se svým elitním pilotem cosi živě vysvětluje v týmovém zázemí.
„Bylo mi jasné, že je velmi zklamaný. Když jsem ho ale potkal, říkal jsem mu, že odjel skvělý závod,“ vysvětlil tento incident šéf stáje. Že se však nejednalo o zrovna kamarádskou promluvu prozrazuje fakt, že Leclerc rychle dojel k sobě domů do Monte Carla, kde jej hned následující den Binotto navštívil.
Jenže přišlo Maďarsko a další taktická chyba Ferrari. Inženýři nasadili svým pilotům pomalé tvrdé pneumatiky i přesto, že ostatní týmy hlásily, že tato sada gum postrádá rychlost a nebudou ji svým pilotům dávat. „Jako kdyby pořád bylo něco špatně. Byla to katastrofa,“ naplno ventiloval svoji frustraci po dalším ztraceném vítězství Leclerc. Ten však sám má trochu másla na hlavě, při Velké ceně Francie se totiž svojí chybou vyřadil ze závodu, když pohodlně vedl.
Leclerc kvůli rozhodnutí týmu přišel o výhru i na své domácí trati v Monaku. Tam si inženýři Ferrari dostatečně neporadili s měnícími se povětrnostními podmínkami a navíc poslali Leclerca do boxů ve stejný moment jako jeho kolegu Carlose Sainze jr. Do té doby pohodlně vedoucí Leclerc spadl na konečnou čtvrtou příčku. Pro Leclerca bylo Monako o to více frustrující, protože jen týden předtím musel kvůli technickým problémům z čela závodu odstoupit ve Španělsku.
Binotto opáčil, že poslední přehmaty byly „smůlou“. „Rozhodně nehodláme nic měnit,“ odpověděl na možnost nějakých personálních či jiných změn v týmu.
Zdroj: NBC, F1

Zlomeniny a traumatický úraz hlavy. Jezdci se zlobí na pořadatele Tour de Burgos
Hromadný dojezd z kopce, retardér, špatně ukotvené zábrany. Závěr druhé etapy závodu Tour de Burgos skončil dlouhým seznamem

Devět let pro Grinerovou? Rus v USA by dostal víc, tvrdí bývalá krasobruslařka
Devítiletý trest vězení pro americkou basketbalistku Brittney Grinerovou není přehnaný. Vzhledem k pašování drog je ještě velmi