Okruh v Singapuru prošel před letošním závodem úpravou. Z posledního sektoru trati zmizely čtyři zatáčky. Piloti tak od letoška nebudou projíždět pod jednou z tribun. Odhady hovoří o tom, že by tato úprava měla zrychlit trať o 10-12 vteřin.
Singapur je také místo, kde se opět může otřást impozantní série Maxe Verstappena a vlastně i celé stáje Red Bull. Stejně jako třeba v případě Velké ceny Monaka nebo Maďarska musí totiž mechanici nastavit vozy na vyšší přítlak. A právě na těchto typech tratí není Red Bull zase až tak dominantní. Na takových okruzích jsou soupeři Red Bullu mnohem blíže.
Sesadí některý z týmů Red Bull z trůnu, nebo si Max Verstappen připíše svoji jedenáctou výhru za sebou?
Program Velké ceny Singapuru
pátek 15. září (11:30) - první trénink
pátek 15. září (15:00) - druhý trénink
sobota 16. září (11:30) - třetí trénink
sobota 16. září (15:00) - kvalifikace
neděle 17. září (14:00) – závod
Tip redakce: Konkurenti budou Maxi Verstappenovi setsakramentsky blízko, dvojnásobný mistr světa zažije dlouhou tuhou bitvu, ze které však vyjde vítězné. Díky profilu trati budou opět velmi nebezpečné vozy Aston Martin, především monopost Fernanda Alonsa. Ferrari závod zvládne bez větších taktických přešlapů, Mercedes a McLaren zažijí výsledkově nevýrazný víkend.
Velká cena Singapuru je pro piloty jednou z největších výzev sezony. Je to kvůli podnebí, které je velmi teplé a vlhké. Mistr světa z roku 2016 Nico Rosberg popsal tamější závodní podmínky jako „ježdění na rotopedu v sauně”. Piloti se v Singapuru potýkají s dehydratací, během závodu jsou schopni shodit několik kilo své váhy.
Další unikátní lakování svého vozu představí v Singapuru McLaren, který tím slaví šedesáté výročí svého založení. Britská stáj již letos v Barceloně a Monaku připomínala svá vítězství v tzv. Triple Crown (VC Monaka, Indy 500 a 24 hodin Le Mans) a pro Silverstone využila lakování připomínající jejich éru z konce 90. let a začátku nového milénia. V Singapuru Oscar Piastri s Landem Norrisem vyjedou s lakováním nazvaným Stealth livery, kde na rozdíl od běžného lakování převažuje černá barva nad oranžovou. Takto vyzdobené monoposty McLarenu vyjedou letos i v Japonsku.
Aston Martin se před letní přestávkou potýkal s poklesem formy. I proto zelená stáj přišla o těžce vybojovanou druhou příčku v Poháru konstruktérů. V tuto chvíli je Aston Martin až na čtvrté příčce za Ferrari (o 11 bodů) a Mercedesem (o 56 bodů).
„Mercedesu se povedlo několik závodů. Ferrari se zase vyšvihlo na své domácí trati v Monze. S návratem tratí, kde potřebujete více přítlaku, však očekáváme, že se opět zlepšíme. Rozdíly jsou těsné, teď je to hlavně o tom, kdo představí účinnější upgrady, zvolí lepší strategii v závodech a také samozřejmě jak se povede vše zvládnout jednotlivým pilotům,“ říká šéfinženýr stáje Aston Martin Tom McCullough.
Zdroj: F1

Kdo je zastaví? Španělé sestavují alianci proti Vingegaardovi a spol.
Ještě nikdy v historii nedokázal žádný profesionální cyklistický tým vyhrát v jedné sezoně všechny tři Grand Tour. Hodně blízko...

Díky, Harry, jsi náš nejlepší střelec. Maguire znovu terčem vtípků
Šlo jen o přátelský zápas mezi Skotskem a Anglií, ale i při něm prožil vysmívaný Harry Maguire těžké chvíle. Ve druhém poločase...