Belgie dala zpočátku fanouškům Formule 1 naději, že dosavadní hegemoni ze stáje Red Bull budou mít těžší pozici. Kvůli výměně převodovky totiž bylo už před páteční kvalifikací jisté, že Max Verstappen dostane penalizaci pěti míst na startovním roštu.
Verstappen ale nenechal fandy snít o jiném pilotovi na prvním místě dlouho. Byť měl v páteční kvalifikaci v její druhé části namále kvůli taktickému rozhodnutí pošetřit gumy pro nejdůležitější finální etapu kvalifikace s deseti nejlepšími piloty. Procpal se do ní těsně z posledního postupového místa.
„Měl jsem k**va zajet dvě rychlá kola, jak jsem říkal,” frustrovaně hřímal dvojnásobný světový šampion do vysílačky.
„Ale vždyť jsi postoupil,” nechápal jeho naštvání inženýr Gianpiero Lambiase.
„Ale já s**u na to, jestli jsem prošel z desátého místa. Jde mi o to, jak jsme to provedli,” pokračoval nizozemský pilot ve svém průchodu emocí.
Lambiase se však výbuchem emocí hvězdného pilota nenechal rozhodit. „Vždyť trať byla ke konci o dvě vteřiny rychlejší a ty už jsi neměl skoro žádnou energii. Jak by to asi dopadlo? Ale klidně, pojďme v Q3 udělat to, co řekneš ty. Řekni mi, jaké nastavení máme použit, kolik ti dát paliva a kdy tě máme vypustit na trať,” nenechal se okřikovat zkušený inženýr.
">V Q3 samozřejmě Verstappen zajel suverénní kolo s náskokem přes osm desetin na druhého Charlese Leclerca. S Nizozemcem to v tu chvíli pohnulo.
„Wow, takový odstup. Alespoň Q3 se nám povedla. A chci se omluvit za to, jak jsem předtím reagoval,” hlásil svému týmu do vysílačky Verstappen.
„Pomalu si na to zvykám,” odvětil ledově klidný Lambiase.
Po vítězném sobotním sprintu však emoce ve Verstappenovi znovu vzplály v nedělním závodě. A opět byl jejich hromosvodem závodní inženýr. Ve 13. kole po první zastávce v boxech se Lambiasovi nelíbila příliš agresivní Verstappenova jízda, chtěl po něm, aby více šetřil své nové obutí.
„Používej hlavu, Maxi,“ slyšel proto už téměř jistý trojnásobný světový šampion otcovskou radu.
Ve 33. kole však po druhé zastávce v boxech tuto 'parádu' Verstappen zopakoval.
„Používej, prosím, víc rozum. Uvědom si, jak velkou degradací trpěla předchozí sada pneumatik,“ upozornil znovu inženýr elitního pilota Red Bullu.
Verstappen to nenechal být a ukázal své obrovské sebevědomí. „Mohl bych zatlačit a ke konci bychom znovu zajeli do boxů. Trošku natrénovat pit stop?“ žadonil mladý jezdec.
„Tentokrát ne,“ zněla důrazná odpověď Lambiaseho. Verstappen tak v Belgii nezískal bod navíc za nejrychlejší kolo závodu. Dvě kola před koncem si dojel pro čerstvé pneumatiky Lewis Hamilton a Nizozemcův čas překonal.
Šéf týmu Christian Horner si po závodě těžkou hlavu ze svérázné komunikace svých dvou nejdůležitějších mužů hlavu nedělal.
„Gianpiere je tak trochu jako Jason Statham. Nic ho nevyvede z míry a nestrpí žádné pitomosti. Vzájemně si s Maxem věří a respektují se. Občas jsou ale jako staří manželé, které byste chtěl poslat do manželské poradny. Znají se spolu velmi dobře, chápu, že pro vás je to zajímavé,“ okomentoval situaci se šibalským úsměvem Horner a zároveň připomněl, že Gianpiere a Max tvoří závodní dvojici od prvního Velké ceny dvojnásobného šampiona v barvách Red Bullu.
Zdroj: RMC Sports
Fanoušky neoblafne. Ani jako dvojnásobný vítěz Tour Vingegaard Francii nezajímá
Jen další z řady. Ne, Jonas Vingegaard nebude patřit mezi legendy Tour de France bez ohledu na to, kolikrát se mu ještě podaří...
Starají se o jen Ukrajinky, my je nezajímáme, kritizuje ruská tenistka WTA
Ruské a běloruské tenistky nejsou v Česku vítané a na Prague Open si nezahrají. Ani zdaleka nejde o první případ, kdy přišly...