Kvalifikace přinesla zajímavý výsledek, když se postupně za sebou seřadili nejdříve piloti Ferrari, po nich oba piloti Red Bullu a první šestici uzavřela dvojice jezdců Mercedesu. Pole position letos podruhé a celkově podruhé v kariéře získal Carlos Sainz jr. na Ferrari, vedle něj se ale na startu nepostavil jeho stájový kolega Charles Leclerc, nýbrž mistr světa Max Verstappen. Bylo to z toho důvodu, že mechanici Leclercovi měnili komponenty na jeho voze a druhý muž průběžného pořadí kvůli tomu dostal penalizaci v podobě posunutí se o deset míst dozadu. Penalizaci pěti míst dostal rovněž za nové komponenty Sergio Pérez z Red Bullu.
První desítka startujících tak - promíchaná po penalizacích - vypadala takto: Carlos Sainz jr., Max Verstappen, Lewis Hamilton, George Russell, Lance Stroll, Lando Norris, Valtteri Bottas, Alex Albon, Sergio Pérez a Sebastian Vettel.
Start byl velmi divoký. Na první místo se okamžitě protlačil Max Verstappen. V drsné skrumáži navíc George Russell roztočil monopost Carlose Sainze jr., který se propadl pořadím. Sainz začal hlásit defekt pneumatiky a propadl se až na předposlední místo, poslední jel Esteban Ocon, který do závodu odstartoval z boxů. Sainz dojel k mechanikům, kteří jej uklidili do garáže a závod tak pro držitele pole position skončil hned v prvním kole. Na chaotickém startu vydělali piloti Aston Martinu, když do třetího kola vstupovali Lance Stroll na třetím místě a Vettel na příčce páté.
George Russell za roztočení Sainze dostal pětivteřinovou penalizaci.
V pátém kole byl na čele úřadující šampion Verstappen, od druhého Hamiltona měl odstup přes dvě vteřiny. Na třetím místě původně bojoval Stroll z Aston Martinu, ale v DRS zóně jej v tomto okruhu předjel Russell. Pátý jel v tu chvíli Pérez, šestý Vettel, sedmý Leclerc. Verstappen si mezitím stěžoval na silné poryvy větru, V pátém kole šel do hodin Nicholas Latifi a vyletěl z trati ve stejném místě jako v prvním tréninku Antonio Giovinazzi na Haasu.
V devátém kole se Sergio Pérez přiblížil Georgi Russellovi a oba piloti začali soupeřit o třetí příčku. Pod tlakem bylo v tu chvíli i osmé místo Pierra Gaslyho, na které si brousil zuby Lando Norris na McLarenu. Velmi dobrý závod prožívali oba jezdci Aston Martin, v desátém kole byl Stroll pátý a Vettel šestý. Verstappen si opět stěžoval na silné poryvy větru, které mu ztěžovaly řízení.
První pit stopy
V jedenáctém kole jako první zamířil do boxů Valtteri Bottas. Finský veterán dostal nejtvrdší bílou sadu pneumatik. Ve stejném kole a stejnou sadu od mechaniků dostal i Bottasův stájový kolega Zhou a stejnou strategii zvolili i v McLarenu s Danielem Ricciardem. Ve 12. kole poprvé do boxů zajel Pierre Gasly z AlphaTauri.
Ze druhého místa zamířil k mechanikům Lewis Hamilton ve 13. kole. Obul bílou tvrdou sadu, na trať se vrátil na sedmém místě a začal na dálku nahánět Maxe Verstappena. Mistr světa první pit stop zvládl o kolo později než Hamilton. Red Bull jeho zastávku zvládl bravurně, Holanďan se vrátil na druhé pozici za svým stájovým kolegou Sergiem Pérezem.
Na chybu mechaniků v boxech doplatil Lance Stroll. Výměna jeho kol trvala o více než vteřinu déle, než je zdrávo a Kanaďan to odnesl pádem na osmé místo.
Žluté vlajky zavlály v 18. kole ve třetím sektoru po havárii Valtteriho Bottase, který vylétl z trati. Vedení závodu ihned nechalo na trať vyjet safety car. To nahrálo především Leclercovi, Alonsovi, Oconovi a Vettelovi, kteří do té chvíle nebyli v boxech.
Při jízdě za safety carem si Lewis Hamilton stěžoval na své brzdy.
Čtyři kola po vyjetí safety caru na trať přišel na řadu restart závodu. Příliš dlouho se však nezávodilo, protože pár zatáček po restartu do sebe narazili Lance Stroll a Fernando Alonso. Nepěkně vyhlížející havárie opět donutila safety car vyjet na trať. Alonso přišel o podstatnou část předního křídla. Alpine však soupeřilo o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů, zkušený Španěl dovezl svůj monopost k mechanikům na nezbytné opravy a otřesený se znovu zapojil do závodu. Pikantní na celé věci je, že se srazili dva piloti, kteří spolu budou v příští sezoně závodit ve stejném týmu.
K dalšímu restartu se piloti sešikovali v 26. kole. O kolo později už vedl o 1,3 vteřiny před Hamiltonem. Třetí závodil Pérez, který byl pod velkým tlakem od Charlese Leclerca, který měl navíc čerstvější pneumatiky než Mexičan. O dvě kola později ředitelství závodu povolilo systém DRS.
„Na rovince jsou (Red Bull) velmi rychlí,“ sdílel se svými inženýry postřeh Charles Leclerc. I přesto se ale Leclercovi podařilo bravurním manévrem předjet Péreze na konci cílové rovinky ve 30. kole.
Verstappenův návrat
Šanci na své první letošní vítězství i ve 34. kole stále živil Lewis Hamilton. Držel se vedoucího Verstappena v rozmezí zhruba dvou vteřin. Ve 35. kole se Mercedes rozhodl pro agresivní strategii a povolal Hamiltona do boxů. Verstappen si po celou dobu stěžoval na své auto a jeho nastavení. Red Bull navíc obrovsky zkazil Verstappenův pit stop, když se jim nedařilo dotáhnout matici předního kola.
„Nádhera. *****, nádhera,“ naštvaně zhodnotil Verstappen práci svých mechaniků po návratu na trať na šestém místě.
Verstappen se nevzdával naděje na vítězství, s Leclercem sváděl velmi hezké souboje na samé hranici pravidel. Oba se prali o třetí příčku. V tuto chvíli vedl závod Sebastian Vettel s Aston Martinem.
Ve 41. kole se na čelo závodu přes Sebastiana Vettela dostal Lewis Hamilton. Na sedminásobného mistra světa ztrácel v tu chvíli Max Verstappen okolo pěti vteřin. Vettel po ztrátě vedení zamířil do boxů pro nové pneu. Jenže i u něj se mechanici nedokázali popasovat s maticí a pokazili zkušenému Němci slibně rozjetý závod. Vettel se vrátil na trať až na 13. místě.
Dvanáct kol před koncem vedl Hamilton před Verstappenem o zhruba 2,5 vteřiny. Třetí byl Leclerc. Na senzační šesté příčce se nacházel Magnussen s Haasem, čekala ho však nejspíš ještě jedna zastávka v boxech. Ve 45. kole dostal pětivteřinový trest Nicholas Latifi za drcnutí do Micka Schumachera.
Deset kol před koncem vedl Lewis Hamilton o dvě vteřiny před Maxem Verstappenem. Na chvostu pole se v té chvíli nacházel po celý průběh víkendu nevýrazný (co se týče výkonů na trati, ne mimo ni) Daniel Ricciardo.
Do závodu se skvěle vrátil Fernando Alonso, který se se silně poškozeným monopostem, ze kterého se v jednu chvíli urvalo pravé zpětné zrcátko, vyškrábal na šesté místo.
V 50. kole se Verstappen dostal po krásném souboji před Hamiltona. Britský pilot se zuřivě bránil a chtěl si pozici v čele závodu vzít zpět, Holanďan se před ním ale dokázal udržet.
„Už mi zase ujíždí,“ stěžoval si inženýrům Hamilton o kolo později. Verstappenovi ale začali znepříjemňovat život traťoví komisaři, kteří jej varovali před častým porušováním traťových limitů.
Kromě Alonsa se skvěle do závodu vracel i Sebastian Vettel, který se tři kola před koncem probojoval na devátou příčku.
V 54. kole dostal varování kvůli traťovým limitům i Lewis Hamilton. Napínavý souboj o první místo opět pokračoval. Verstappen však dvě kola před koncem měl náskok přes dvě vteřiny na čele.
Po velmi nadějně rozjetém závodě sklopili hlavu v Mercedesu. I přes problémy při druhém pit stopu se Max Verstappen dokázal vrátit na první příčku před druhým Lewisem Hamiltonem. Třetí skončil Charles Leclerc, čtvrtý Sergio Pérez, pátý George Russell, šestý Lando Norris, sedmý Fernando Alonso. Osmou příčku v úplném konci závodu vybojoval Sebastian Vettel, na devátém místě dojel senzačně Kevin Magnussen s Haasem a poslední body honorovaným pilotem byl Yuki Tsunoda.
Red Bull si díky tomuto výsledku zajistil vítězství v Poháru konstruktérů. Po osmi letech se tak přerušila vítězná série Mercedesu.
Konečné pořadí VC USA
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +5.023
3. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +7.501
4. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +8.293
5. George Russell (GBR/Mercedes) +44.815
6. Lando Norris (GBR/McLaren) +53.785
7. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +55.078
8. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +1:05.354
9. Kevin Magnussen (DEN/Haas) +1:05.834
10. Yuki Tsunoda (JAP/AlphaTauri) +1:10.919
11. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +1:12.875
12. Alexander Albon (THA/Williams) +1:15.057
13. Guanyou Zhou (CHN/Alfa Romeo) +1:16.164
14. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +1:21.763
15. Mick Schumacher (GER/Haas) +1:24.490
16. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +1:30.487
17. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +1:43.588
Neklasifikovali se:
Carlos Sainz jr. (ESP/Ferrari), Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo), Lance Stroll (CAN/Aston Martin)
Nejrychlejší kolo:
George Russell (GBR/Mercedes) 1:38.788
Zdroje: Sport 2, Onlajny.com, Formule 1

Trest pro Red Bull rozhodne o budoucnosti Formule 1, tvrdí Lewis Hamilton
Jasná pravidla a přísné potrestání v případě jejich porušení. To jsou hned dvě věci, po kterých volá sedminásobný šampion...

Král už je jasný. Jaké bude další pořadí? Sledujte Velkou cenu USA
Max Verstappen si v Suzuce zajistil svůj druhý titul v kariéře. Dojem však kazí zmatky pořadatelů a minulý týden vydaná zpráva...

Frustrující, musel jsem úplně změnit svůj styl řízení, přiznal Sainz jr.
Carlos Sainz jr. je v současnosti na pátém místě pořadí pilotů, když letos konečně vyhrál svoji první Velkou cenu. Přesto při...