Rakouská stáj Red Bull zažívá bezprecedentní rok. Její piloti Max Verstappen a Sergio Pérez zatím vyhráli všech dosavadních osm závodů. Jejich soupeři ze stájí Mercedes, Aston Martin a Ferrari takřka týden co týden vyhlašují, že nyní přišly s upgradem, díky kterému Red Bull dostihnou. Dosud se však nestalo, že by byly adekvátním soupeřem vozů s rudým býkem.
Po třetině šampionátu je proto nasnadě se zeptat: Je opravdu reálné, že letos všechny závody vyhrají piloti Red Bullu?
Red Bull skvěle připravil svůj monopost na příchod nových technických regulací v loňském roce. Zatímco se ostatní týmy praly s nespolehlivostí nebo dokonce s porpoisingem (nepříjemným poskakováním monopostu), Red Bull těžil z výplodů geniální mysli inženýra Adriana Neweyho a všem mával z obrovské dálky.
V letošním roce se tento technický rozdíl projevuje ještě výrazněji. Nejmenší náskok na své pronásledovatele v cíli (10 vteřin) měl Verstappen ve Velké ceně Kanady. Spíše než fungujícím novým upgradům konkurentů z Aston Martinu a Mercedesu to však přisuzujme faktu, že dvojnásobný mistr světa nebyl pod tlakem a navíc si téměř celý závod vezl mrtvolu létavého opeřence zaseklou v brzdovém kotouči.
Red Bull svoji skvělou formu ukázal na všech druzích tratí. Vítězství si připsal na městských okruzích (Baku a Monako), na tratích, kde je potřeba velký přítlak (Španělsko a Monako) i na tratích, kde potřebujete ze svého vozu vymáčknout co největší výkon (například Kanada). Konkurence se nepřiblížila vozům s rudým býkem ani v Bahrajnu, který patří mezi trati, které jako Otesánek požírají pneumatiky a způsobují tak jejich rychlou degradaci. Red Bull nezastavil ani silný déšť v Monaku.
À propos!
Škarohlídům, kteří věští, že se trojice hlavních pronásledovatelů z Mercedesu, Aston Martinu a Ferrari s každým novým upgradem Red Bullu přibližují, bych rád připomněl, že Max Verstappen s Red Bullem krouží na čele závodního pole od už 47. kola Velké ceny Miami. Od té doby ani na vteřinu nepustil vedení v závodech v Monaku, Španělsku a Kanadě. Člověk by tušil, že s novými upgrady Alonso, Hamilton nebo jiní alespoň nějaké to kolo v čele Verstappenovi uzobnou…
Týmu Christiana Hornera vychází vše. Jeho vozy jsou prakticky nerozbitné a strategický tým neomylný. Stejně tak mechanici, pamatujete si, kdy naposledy zfušovali zastávku v boxech? Já taky ne. Red Bull je zkrátka skvěle promazaný stroj, který už si svou excelenci zautomatizoval. Takové formulové perpetuum mobile.
Sledujeme jednu z nejdominantnějších sezon v historii Formule 1. Red Bull má všechny předpoklady k tomu, aby vyrovnal fenomenální počin pilotů McLarenu z roku 1988, kdy Ayrton Senna a Alain Prost v barvách této stáje zvítězili v 15 ze 16 závodů.

Jak snadné je pro Ovečkina pálit do prázdné? Zeptejte se Patrika Štefana, brání Rusa
Už jen třináct gólů chybí Alexi Ovečkinovi k překonání historického rekordu. Ale za jakou cenu? Jakoby se celá NHL spojila ve...

Max Verstappen teď couvnout nemůže. Bojuje o svůj odkaz v historii F1
Formule 1 řeší novou krizi. Trojnásobný mistr světa Max Verstappen totiž odmítá mluvit na oficiálních tiskových konferencích....

Jednou Rusko, vždycky Rusko. Země, kde je nerespektování zákonů norma
Porušuji všechna pravidla, která jsem nevytvořila. Výrok, který je přisuzovaný zpěvačce Madonně, by mohl být zrovna tak...