Kimi Räikkönen přičuchl k benzinu a rychlosti už v dětství. V deseti začal jezdit na motokárách a téměř před dvaceti lety usedl mladý Fin poprvé do monopostu formule 1, když v Mugellu testoval vůz stáje Sauber. V následující sezoně se stal jejich pilotem, i přes protesty prezidenta FIA, kterému se nelíbilo, že Kimi v nižších kategoriích odjezdil pouhých 23 závodů a považoval ho za nezkušeného. Ale šéf stáje Peter Sauber si prosadil svou a jednadvacetiletý Räikkönen všem ukázal, že na to má. Ve svém prvním závodě na Grand Prix Austrálie vyjel bod za šesté místo. A po první odjeté sezoně měl na účtu 9 bodů.
[embed>https://www.instagram.com/p/CGLIvh0IL0T/?utm_source=ig_web_copy_link[/embed>
Největší úspěch přišel v roce 2007
Po zahřívacím roce ve Formuli 1 přestoupil finský talent do McLarenu. Odjezdil zde pět sezon. Ta přelomová přišla v roce 2003. Kimi Räikkönen poprvé vystoupal na stupně vítězů a v Malajsii dokonce na stupínek nejvyšší. Do posledního závodu bojoval o titul mistra světa, ale nakonec skončil o dva body za Michaelem Schumacherem. Dobrou sezonu zažil ještě o dva roky později, kdy byl opět druhý. Ale jinak se s vozy McLarenu trápil.
Kliďas s duší bouřliváka, který si před závody rád pospí, přestoupil na sezónu 2007 do Ferrari. A dostál přísloví „Nové koště, dobře mete.“ Finský pilot zářil. Vyhrál celkem šest závodů. Zvítězil hned na úvod v Austrálii a stal se 18 let po Nigellu Mansellovi prvním jezdcem, který při svém debutu u Ferrari závod ovládl. A za skvělou sezonu byl oceněný tím nejlepším možným způsobem. Před posledním závodem byl "ledový muž" sice až třetí, ovšem po vítězství ve Velké ceně Brazílie mohl nad hlavu zvednout vytouženou trofej pro mistra světa. Následující roky ale nebyly zrovna šťastné. Po ne zrovna dvou dobrých sezonách se Kimi rozloučil s Ferrari, ale také s celým seriálem. Dal si pauzu a jezdil závody rallye a NASCAR.
Iceman se vrací
Po dvou letech to ale Kimi Räikkönen nevydržel a vrátil se zpět do nejslavnější automobilové soutěže. Nejprve k týmu Lotus, pak zpět do Ferrari a v současnosti jezdí za Alfu Romeo. Na nejvyšší příčku vystoupal naposledy v roce 2018 na Velké ceně USA a kromě závodního okruhu baví fanoušky i mimo něj. Na sociálních sítích kolují videa s jeho alkoholovými eskapádami, nebo rozhovory s novináři, které dokáže jednoslovně ironicky odbýt. Legraci si ale dokáže udělat i z dalších pilotů formule 1 včetně aktuálně nejlepšího jezdce Lewise Hamiltona.
Jednoduché to s ním nemají ani týmoví kolegové:
https://www.youtube.com/watch?v=sj5T6XZk-rw
Servisní tým: Kimi, jede za tebou Alonso. Na konci kola ti dám vědět, jak jsi na tom s časem. Kimi Räikkönen: Nech mě být, já vím, co mám dělat.
To je jeden z příkladů rádiové komunikace během závodu. Kimi Räikkönen chce vždy všechno slyšet jednoznačně a hned. Nemá rád, pokud mu do řízení někdo mluví a jezdí si svůj vlastní závod. Vždyť i na poslední velké ceně v Německu se se servisním týmem stihl během závodu pohádat.
Odjel 323 závodu, ale pro Kimiho to nic neznamená
Finský veterán se letos na Velké ceně Německa postaral o historický zápis. Nastoupil do 323. závodu v kariéře a překonal tak rekord Rubense Barrichella. Tuto metu bude posouvat ale ještě dál. Vždyť jenom letos je v plánu dalších šest velkých cen. Rekordy ale nechávají Kimiho chladným, jak potvrzuje i pro Motosport.com: „Je zřejmé, že o tom lidé mluví, ale pro mě to nic neznamená. Myslím si, že většina rekordů v budoucnosti bude vždy překonána. Nejsem tady, protože chci lámat rekordy v počtu startů, dělám to, protože mě to baví.“
[caption id="attachment_8108" align="alignnone" width="696"> Iceman a Alfa Romeo / Foto: motorsports Photographer / Shutterstock.com[/caption>
Ve 41 letech je dnes nejstarším pilotem v celém seriálu a překonává velké milníky. Kimi Räikkönen vyhrál 21 závodů, má na kontě 103 stupňů vítězů, 18 pole position a 46 nejrychlejších kol. Některé zdroje uvádí, že letošní sezóna je Kimiho poslední, jiné zas, že je kousek od podpisu smlouvy se stájí Alfa Romeo na rok 2021. Zda ale bude opravdu pokračovat, to ví pouze Iceman sám.