„Hned jak začala kvalifikace, tak jsem věděl, že je auto v p*deli,“ prohlásil Max Verstappen na tiskové konferenci před Velkou cenou Singapuru.
Prudérní vedení současné Formule 1 se mohlo zvencnout, byť hojně v upoutávkách na závodění pouští záznamy z vysílaček během závodu, kdy se to peprnými výrazy (byť vypípanými) jen hemží.
Vítěz posledních tří jezdeckých šampionátů za svá slova sklidil trest veřejných prací, ať už to znamená cokoliv.
Jeho reakce? Na oficiální tiskové konferenci neřekl nic a novináře vyzval, ať se ho na pocity a další detaily ze závodního víkendu vyptávají mimo oficiální prostory.
Komická vložka, která se možná bude opakovat i po následujících závodech. Kdo je však nejvíc bit?
Sportovní novinář a tím pádem i fanoušek.
FIA na jednu stranu chce, aby byli piloti co nejotevřenější, neustále dostupní a zábavní. Avšak řeknou-li něco lehce neoficiální formou, hned dostanou přes prsty. A paradox, kdy si režiséři přenosů a admini oficiálních účtů F1 záměrně vybírají ty nejpeprnější momenty z komunikace při závodech, podle FIA zřejmě neexistuje.
Kteří piloti však nejvíce utkvěli fanouškům v paměti?
Ti hodní, kteří vždy uctivě poděkovali, svěsili ramena a srazili paty? Nebo ti, kteří se nacpali do té nejtitěrnější mezery, kterou jim soupeř dopřál, byť to mohlo znamenat kolizi? A co rebelové, kteří se neohlíželi na své živobytí a bojovali s předpisy vydanými FIA kvůli bezpečnosti ostatních jako třeba Ayrton Senna, Jackie Stewart nebo Niki Lauda?
Nyní jde o prkotinu, o jedno nevhodné slovo na tiskové konferenci. Co když se ale příště bude řešit nebezpečná zatáčka na některém z okruhů? Start za nebezpečných podmínek? Nebo navýšení počtu závodů v kalendáři, který už teď znamená pro piloty a ostatní lidi z týmů obrovskou zátěž?
Ne, Max teď nemůže couvnout. Nemůže FIA ukázat, že piloti jsou stádo poslušných oveček, které budou kývat na každou malichernou věc. Historie F1 miluje rebely, buřiče, non konformní jedince. Max v této kauzičce bojuje o svůj odkaz.
(Tím se autor textu nesnaží naznačit, že by měli piloti nadávat po závodech jak dlaždiči. Musíte si ale uvědomit kontext. Občas zkrátka jedno 'f*uck' řekne více než tisíc slov. A fanoušci se s pilotem a jeho problémy lépe ztotožní. Když na startovním roštu bude pouze 20 perfektních gentlemanů bez charakterových vad, koho bude zajímat Drive to Survive?)