V nedělním závodě Formule 2 ve Velké Británii došlo k hrůzostrašně vypadající nehodě. Na jejím konci mohlo být velmi ošklivé zranění. Přinejmenším. Původně tolik kritizovaný Halo systém ale opět zafungoval perfektně.
Už ve druhém kole se do kontaktu dostaly formule norského pilota Dennise Haugera a izraelského pilota Roye Nissanyho. Lépe řečeno, Nissany nepochopitelně zablokoval Haugera a zničil mu pravou přední pneumatiku. Hauger se kvůli tomu ocitl mimo trať a jeho formule se před nájezdem do šikany stala neovladatelnou.
Dennis Hauger tak nemohl zabránit tomu, co se v následujících vteřinách stalo. Jeho monopost se těsně za zatáčkou vrátil na trať, ovšem najetím na vysoký obrubník byl vymrštěn do vzduchu a dopadl přímo na formuli, ve které seděl právě viník celé nehody Roy Nissany.
Formule Dennise Haugera dopadla tak nešťastně, že zničené pravé přední kolo skončilo přesně v místech, kde v kokpitu seděl Nissany. Ten měl ale naštěstí nad hlavou Halo systém. A jen díky němu mohli fanoušci po chvíli sledovat, jak Nissany v pořádku vystupuje z kokpitu a odchází po svých.
Nehoda a její závěr nápadně připomínaly incident mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem, který se odehrál při jednom z jejich soubojů v loňské sezoně Formule 1. Také tehdy měl Hamilton obrovské štěstí, že jeho kokpit byl obehnán “svatozáří”. Ta zabránila devastujícím účinkům Verstappenova kola, které se projelo po ochranném systému nad kokpitem sedminásobného mistra světa.
Případů, kdy Halo systém zachraňuje zdraví a životy jezdců, přibývá. Zpětně viděno byly debaty o tom, že “svatozář” kazí estetiku vozů a ničí atmosféru Formule 1, zcela mimo. Kdyby dnes Roy Nissany seděl v otevřeném kokpitu, nemusel by z něj už nikdy vystoupit.
Hamiltonovi v Monze zachránila život svatozář, kterou původně odmítal
Strašlivě vyhlížející nehoda Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona z nedělní Velké ceny Itálie má naštěstí jeden hlavní závěr:...