V Baku se zajímavě odvíjely už měřené tréninky. Sobotní třetí trénink ukončila nehoda Maxe Verstappena v zatáčce číslo 15. Díky tomu se překvapivým vítězem posledního tréninku stal Francouz Pierre Gasly na Alpha Tauri. Rychlá trať s dlouhými rovinkami, které jsou ukončené pomalými zatáčkami, ve kterých musí piloti jít pořádně na brzdy, dělala problémy. V pátečním druhém tréninku přišel o přední přítlačné křídlo podobným způsobem jako Verstappen i Charles Leclerc se svým Ferrari.
Po nevydařeném pátku, kdy Mercedes Lewise Hamiltona skončil po druhém tréninku na 11. místě a Valtteri Bottas dokonce až 16., dal v sobotu dopoledne Mercedesu naději na zlepšení Hamilton, když skončil za Gaslym a Pérezem na třetí pozici ve třetím měřeném tréninku.

Další závodní víkend! Formule se prohání ázerbájdžánským Baku
Velká cena Ázerbájdžánu je tu! Okruh, na kterém formule poprvé závodily v roce 2016, láká na malebné scenérie uliček starého...

Ricciardo v roli zelenáče. Znovu se učí řídit
Daniel Ricciardo má za sebou 192 Velkých cen, sedm jich dokázal vyhrát a dvakrát v kariéře skončil v seriálu Formule 1 na třetí...
„Popravdě si myslím, že jsem neměl špatný den. Vše probíhalo v pořádku, zajeli jsme dostatek kol, nedělali jsme výrazné chyby. Byli jsme prostě jen pomalí,“ komentoval nevalné páteční výsledky Mercedesu Hamilton.
Zlepšující se formu opět potvrdili svými časy piloti Ferrari, za kterými na šesté pozici v sobotním dopoledním tréninku skončil třetí jezdec průběžného pořadí Lando Norris z McLarenu. Jeho stájový kolega Daniel Ricciardo zatím ani v Baku neukazuje, že by se s novým monopostem sžil, po třetím tréninku byl na desátém místě.
Kvalifikace plná karambolů
V první části kvalifikace (Q1) skončili, jak už je ostatně dobrým zvykem, oba jezdci Haasu – Mick Schumacher i Nikita Mazepin. Pravidelně mezi prvními vyřazenými z kvalifikace je i Nicolas Latifi na Williamsu a ani v Baku se zázrak nestal a Kanaďan se neprocpal mezi patnáct jezdců, kteří se prali o umístění na startovním roštu v Q2.
Překvapivě dále nepokračovali ani Lance Stroll na Aston Martinu a Antonio Giovinazzi, když oba nasměrovali své monoposty do bariéry v zatáčce číslo 15. V závěru první části kvalifikace (Q1) se ještě udál incident, o kterém bude řeč ještě později – mladý jezdec McLarenu Lando Norris ignoroval pokyny, ať kvůli červeným vlajkám značícím konec první části kvalifikace zajede do boxů. Jeho proviněním se začali zabývat traťoví komisaři.
Výsledky kvalifikace na Velkou cenu Ázerbájdžánu
1. Charles Leclerc (MON/Ferrari)
2. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes)
3. Max Verstappen (NED/Red Bull)
4. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri)
5. Carlos Sainz (ESP/Ferrari)
6. Sergio Pérez (MEX/Red Bull)
7. Yuki Tsunoda (JAP/AlphaTauri)
8. Fernando Alonso (ESP/Alpine)
9. Lando Norris (GBR/McLaren)
10. Valtteri Bottas (FIN/Mercedes)
11. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin)
12. Esteban Ocon (FRA/Alpine)
13. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren)
14. Kimi Räikkönen (FIN/Alfa Romeo)
15. George Russell (GBR/Williams)
16. Nicholas Latifi (CAN/Williams)
17. Mick Schumacher (GER/Haas)
18. Nikita Mazepin (RUS/Haas)
19. Lance Stroll (CAN/Aston Martin)
20. Antonio Giovinazzi (ITA/Alfa Romeo)
První i druhá část kvalifikace zažily velmi vyrovnanou bitvu na čele závodního pole, kdy Sergia Péreze, Lewise Hamiltona, Charlese Leclerca, Carlose Sainze i Maxe Verstappena dělily od sebe setiny vteřiny. V Q2 se také Esteban Ocon na Alpine opřel o stěnu a mírně si pocuchal zavěšení zadních kol. I kvůli tomu mu unikl postup do závěrečné fáze kvalifikace.
Minutu a dvacet devět vteřin před koncem Q2 se ještě zviditelnil Daniel Ricciardo na McLarenu. Ne však v pozitivním slova smyslu, stal se další obětí bariéry okolo závodní trati. Pořádně svojí nehodou naštval Sebastiana Vettela, který měl dobře rozjeté kolo a měl nakročeno k postupu do závěrečné fáze kvalifikace. Jenže po předčasném ukončení druhé části na něj zbylo pouze 11. místo na startovním roštu. Australan Ricciardo pak vyjede z pozice 13.

Závodit za Haas je utrpení, tvrdí Mick Schumacher
Je úřadující šampion Formule 2, ale ve své premiérové sezoně mezi elitou se musí Mick Schumacher spokojit s nedokonalou...

Grosjean nedostal najíst, na Schumachera s Mazepinem jsou v Haasu měkčí
Legendární hlášky šéfa týmu Haas, kterými bavil diváky seriálu Drive To Survive, jsou minulostí. Günther Steiner přiznal, že...
Poslední část sobotního dne viděla ostrý souboj posledních deseti jezdců o pole position. Znovuzrozený Hamilton dal zapomenout na nevýrazné výkony Mercedesu v pátečních trénincích a nakonec dokázal porazit oba Red Bully. Na první místo a jeho 101. pole position to však nestačilo. Naopak podruhé za sebou ovládl kvalifikaci do nedělního závodu Charles Leclerc na Ferrari. Stávající lídr průběžného pořadí šampionátu Max Verstappen se umístil třetí.
Své kariérní kvalifikační maximum vyrovnal Pierre Gasly na Alpha Tauri a v Baku odstartuje ze čtvrté pozice. Ani třetí část kvalifikace neproběhla celá, červené vlajky zavlály po kolizi Tsunody a Sanize s bariérou. Stali se obětí stejné zatáčky, která ukončila kvalifikační snažení Ricciarda v Q2.
Původně se na šestém místě umístil britský mladík Lando Norris z McLarenu, ale za jeho prohřešek z Q1, kdy nezajel včas do boxů, jej ředitelství závodu penalizovalo ztrátou tří míst. Obyčejně se za podobný prohřešek dává trest v podobě pěti míst na startovním roštu, traťoví komisaři ale přihlédli k polehčujícím okolnostem a sice, že Norris zpozoroval červené vlajky na poslední chvíli.
Naštvaný Verstappen i Alonso
Max Verstappen byl po sobotě velmi rozezlený, že jej havárie a červené vlajky, stejně jako v Monaku, připravily o možnost vybojovat pole position. „Byla to hloupá kvalifikace, pokud to mohu takto říct. Ale neovlivníme to. Máme třetí pozici a velmi dobré auto, díky kterému náskok soupeřů doženeme,“ naštvaně a zároveň sebevědomě prohodil průběžný lídr šampionátu Nizozemec Verstappen.
Své jezdecké kolegy nešetřil ani veterán startovního pole Fernando Alonso. „Máme za sebou chaotickou kvalifikaci, čtyři červené vlajky. Bylo těžké se kvůli tomu udržet v rytmu,“ vykládal zkušený Španěl novinářům.
Alonsa také dopálilo, že i přes havárie na konci kvalifikace budou Sainz i Tsunoda startovat z lepších pozic než on. „Připadá mi to nefér, že piloti, kteří havarovali, mohou nechat opravit své monoposty a startovat bez penalizace. Na auta, která dojela v pořádku, nemohou mechanici ani sáhnout. Ale ti, kteří zavinili červené vlajky budou moci všechny vadné díky vyměnit. Možná jednoho dne tohoto pravidla využijeme také,“ pokračoval dvojnásobný světový šampion. „Myslím, že dnes velká spousta jezdců závodila příliš agresivně, víc než na co mají schopnosti,“ ukončil svůj výstup Alonso.

10 000 dobrovolníků se odmítlo účastnit olympiády. Japonsko nezvládá očkovat
Odpor obyvatel Japonska vůči olympiádě v Tokiu roste. A roste také počet těch, kteří se na její organizaci odmítají podílet.

To já jsem tady Bůh! odradil Ibrahimovič možnou posilu
Mnoho povolaných, ale jenom jeden vyvolený. Zlatan Ibrahimovič má o své roli v AC Milán jasno a dal to nahlas najevo i ve...