Podpořte svoji imunitu: Několik rad, jak vyzrát nad nemocemi

Ilustrační foto | Foto: pexels.com

Léto je přede dveřmi a všichni se už těšíme na koupání, opalování a sportování v přírodě. Jenže nemoci bohužel nespí ani v tomto ročním období. Číhají na nás stejně, jako po celý rok. Taková angína v létě není žádným překvapením a mnozí se s ní „kamarádí“ rok co rok.

To, že se nějaká nemoc na nás nalepí, nám však nehrozí jenom venku, ale i na pracovišti. A teď, když od 1. července můžete odložit roušky i uvnitř, je možné, že se na nás nějaký ten vir nalepí. Jak tedy co nejefektivněji podpořit svůj imunitní systém, abychom rovnou doma nezalezli do postele třeba s chřipkou?

Jak funguje imunitní systém?

Děti nyní můžeme opět poslat do školy se slovy, aby se pořádně oblékaly a nezapomněly na denní dávku vitaminu C, který jsme jim nachystali. Spoléháme se, že právě tato opatření posílí jejich imunitu. Dělaly to tak naše mámy a my v tom pokračujeme. Vitamíny, a především Céčko jsou prostě základ. „Díky síle imunity se dokáže náš organismus bránit vůči patogenům a jiným choroboplodným zárodkům, které se nacházejí všude kolem nás. Imunitní systém se skládá z orgánů, buněk a chemikálií, které harmonicky spolupracují, díky čemuž umí včas vypozorovat a zasáhnout, když je náš organismus ohrožen,“ vysvětlil odborník na imunitu Ing. Adrián Doboly z biotechnologické společnosti Natures. Kromě toho je však důležitá na posílení imunity i řada dalších věcí. Nesmí chybět ani pohyb na čerstvém vzduchu, zmíněné vitamíny, kvalitní strava a pravidelné sportování. Nestačí však jen občas si zaběhat. Měli bychom se kvalitně hýbat minimálně dvakrát týdně. „K posílení imunity si pomůžeme i otužováním. Je nutné začít postupně, pomalými kroky, ideálně na jaře. Důležité je pokračovat v soustavných aktivitách, jako sprchování studenou vodou, pohyb venku za každého počasí, nosit méně vrstev oblečení a podobně,“ vysvětlila MUDr. Tesařová. 

Kouzelná hlíva ústřičná

To, že tato houba je zdravá, není žádným tajemstvím. Obsahuje řadu látek, které našemu tělo blahodárně prospívají. Imunitu můžeme posílit i doplňky stravy, jenže je těžké se v nich vyznat. Adrián Doboly vysvětlil, po kterých sáhnout a nekupovat zbytečně celou lékárnu. Mezi nejlepší doplňky patří ty s obsahem betaglukanu, extrahovaného právě z čerstvé hlívy ústřičné. „Blahodárné účinky hlívy ústřičné se skrývají v její nejdůležitější složce, a to v betaglukanu. Na základě mnoha studií víme, že tento polysacharid výrazně posiluje imunitu, která nás dokáže lépe ochránit vůči patogenům, a také příznivě působí při přecitlivělosti na různé alergeny,“ vysvětlil Doboly. 

Chraňte se především v práci

Za celý život stráví člověk v práci průměrně 90 000 hodin. Pokud jste zavřeni na pracovišti s množstvím lidí, kteří svými dotyky nevědomě šíří bakterie, je nezbytné chránit své zdraví alespoň minimálně. Prevence rozhodně není náročná, stačí si jen dávat pozor. „Chránit se můžeme například častým větráním místnosti, mytím rukou či dezinfekcí povrchů, jako jsou kliky, počítačová klávesnice a displej telefonu. Polední přestávku lze zase využít ke krátkému pobytu mimo pracoviště,“ radí všeobecná doktorka MUDr. Tesařová.  

Co udělat pro svou imunitu:

Myjte si ruce Už děti vědí, jak je důležité mýt si ruce. Mýdlo a voda jsou tou nejjednodušší a nejefektivnější prevencí chorob.

Nedotýkejte se obličeje – Virus chřipky umí na vaší kůži přežít až osm hodin. Pokud se špinavými prsty dotknete například úst, pro virus je mnohem jednodušší napadnout vás.

Obstarejte si kvalitní doplněk stravy – Ideální je sáhnout po doplňku s vysokým obsahem čistého betaglukanu.

Vyhněte se „sdílení“ – Nedojedený oběd, který nabídnete někomu dalšímu? Láhev s vodou po kolegovi? Pero, které koluje po celé kanceláři? Pokud vám záleží na imunitě, zkuste se těmto návykům nyní vyhýbat.

Komentáře