Lze jednoduše dostat pod kůži zdravé návyky? 

Ilustrační foto | Foto: pexels.com

Občas vynecháte trénink, jindy si místo zdravého jídla dopřejete prasárničku? Jak si udržet zdravý životní styl v hlavě tak, aby se stal nedílnou součástí vaší denní rutiny? Musíte ho přijmout, ne se sebezapřením akceptovat. Zautomatizovat natolik, že se stane běžnou součástí vašeho života. Stejně jako večerní sprcha. Nebo o té snad přemýšlíte? 

Odborníci se shodují na tom, že když si zvolíte změnu životního stylu, je na vašem rozhodnutí nejdůležitější jen jediná věc. Přijmout změny jako neměnný fakt a zařadit je do života – jako neměnné. Zvyky, o kterých se nemluví, nesmlouvá, které jsou zkrátka součástí vašeho života. A nevěřit tomu, že když jednou vynecháte trénink, nic se vlastně nestane. Když se přejíte proto, že máte strach z náročné prezentace, případně se bojíte o nemocné rodiče… Ani to není omluva.

Jsou to jen spouštěče toho, že se možná ke svým zdravým návykům už nikdy nevrátíte. A právě ty je třeba ze svého života eliminovat, naučit se je přecházet a vědět, že plný žaludek vám se sebevědomím nepomůže, vynechaný trénink také není řešením partnerských vztahů. Život totiž funguje trochu jinak. 

Deset rad, jak zvítězit nad emocionálním přejídáním

Možná si to nepřipouštíte, ale právě tenhle problém může být stopkou, která vám brání ve zdravém životním stylu. Psychika je potvora a okamžiky, ...

Jak tedy být úspěšnější v dodržování svých zdravých životních zvyklostí? Několik příkladů máte zde: 

  • Nový návyk: Každý den chodím.

Spouštěč: Vždy si večer přichystejte sportovní obuv tak, že ji zkrátka uvidíte cestou do koupelny. Jakmile ji zaregistrujete, přestanete se vymlouvat, že se vám nikam nechce. Ty boty tam zkrátka jsou a něco signalizují.

  • Nový návyk: Měl bych víc pít.

Spouštěč: Nastavte si na hodinkách budík a každé dvě hodiny se nechejte vytrhnout ze svých činností s vědomím, že právě alarm signalizuje čas doplnit tekutiny. Postupně se vám tento návyk dostane do krve automaticky. A ani budíku už potřeba nebude. 

  • Nový návyk: Víc budu využívat domácí trenažér. 

Spouštěč: Nastavte bodové světlo tak, že když po příchodu domů rozsvítíte, bude zaměřeno přesně na přístroj. A vy budete vědět, co je vaší prioritou.

  • Nový návyk: Měl bych se víc hýbat se svým psem. 

Spouštěč: Nastavte si to tak, že po otevření vchodových dveří do bytu uvidíte nejen vítajícího mazlíčka, ale také vodítko. Jakmile budete vědět, že je nutné okamžitě jej připnout a vyrazit ven bez delšího otálení, takový problém vám to dělat nebude. Navíc psi jsou skvělými motivátory pro více kroků denně. Chodit ven se s nimi zkrátka musí. Bez ohledu na náladu a počasí.

Jak bojovat se ztrátou koncentrace a předejít tak nepříjemnostem

Horké letní dny dávají zabrat asi každému z nás. Pokud nerazíme někam k vodě nebo si neužíváme slunečné dny někde na prázdninách, je těžké přežít ...

  • Nový návyk: Před spaním je třeba něco strečinku. 

Spouštěč: Jakmile vezmete do ruky zubní kartáček, můžete začít. Protahování je totiž možno provádět také v koupelně. Navíc spoustu cviků ani vaše okolí nezaregistruje. A splníte dvě činnosti jednou ranou. 

  • Nový návyk: Budu jíst už jen zdravě. 

Spouštěč: Platí, že co doma nemáte, to nesníte. Nakupujte výhradně zdravé suroviny, nezásobujte se XXL baleními sušenek či zmrzlin v akci. Vybírejte si barevné kombinace jídel tak, abyste na ně měli chuť a nebuďte líní si uvařit. Jen tak máte záruku, že vaše strava bude opravdu pestrá a zdravá. Jakmile budete ukrývat v šuplíčku čokoládu pro případ nouze, hádejte, co padne jako první? A zase přivodí výčitky svědomí.

Práce s vlastním nevědomím je velmi jednoduchá. Stačí několik dní tréninku a máte vyhráno. Nad nezdravým životním stylem i sami nad sebou. 

Komentáře