Netvrdím, že naučit se kotoul nebo uběhnout kilometr na čas není důležité, ba naopak. Je to opravdu důležité, ale proč hodnotit? Ne každý chce soutěžit a ne každý je nadaný pohybem. Stejně tak, jako je nutné umět základní násobilku, je nezbytné motivovat děti se hýbat.
Je však pro výuku tělocviku prospěšnější dívka, která kvůli strachu z přeskoku přes kozu předstírá menstruační bolesti nebo kluk, který se svojí skoliózou nedokáže výmik na hrazdě a oba tak sedí s omluvenkou na lavičce a nebo chůze po tělocvičně celou hodinu? Kdo z Vás nepřerušovaně chodí 45 minut?
"Když nebudeme pečovat o své tělo, kde budeme žít?"
Pro děti, které sport baví a jsou v něm úspěšní, známku jedna. Ostatní za dvě. Stejně tak, jako hudební nebo výtvarná výchova má i tělesná děti uvolnit a pobavit. Na stres je tu matematika a český jazyk. Tělocvik je tu v první řadě pro pohyb. Pohyb znamená život. Jakýkoli pohyb při několikahodinovém sezení v lavici je lepší než žádný… A nám jde přece o zdraví, ne? Nebo o výkon …?